Sunday, 10 June 2012

    Dakapa Trekhir Ibu


 Satu hari seekor biawak masuk ke dalam rumah ibuku dikampung, di sebabkan x de orang dan takut ibuku telah memanggil jiranku untuk menolong,jiran ku datang lalu menjerut biawak tu hingga mati..dan Selepas beberapa hari kemudian ibuku jatuh sakit,katanye leher macam di jerut..
ibuku jugak ilang suara,.sakit ibu makin melarat,Selepas enam bulan terlantar sakit,,lemah dan x bermaya,akhirnya pada 10 hari raya haji tahun 2000 ibu pergi menyambut seruan ilahi..
Petut lah masa aku nak balik ke KL selepas seminggu beraya kat kg dan selepas menunaikan hajat nya nak main putri ,ibu menamgis sambil memelukku seolah-olah x merelakan aku pergi,.tapi memandangkan aku dah kena kerja aku pujuk ibu,aku balik jugak ke kl..
tapi malangnya lepas sehari aku sampai,adikku,cal mengatakan ibuku dah nazak..masa tu jugak aku bergegas balik ,tapi malangnya memandangkan jarak antara Kl dan Kelantan terlalu jauh aku x sempat berjumpa ibu di saat dia menghembuskan nafas terakhir..aku hanya dapat memeluk dan mencium sekujur tubuh ibuku yang kaku..